onsdag 18. august 2010

Sommeren snart over.........

Sommeren snart over.........

Ja nå er sommeren snart over og jeg kan trygt si: Jeg er ikke fornøyd, verken med vær eller eksem. Angelica har ikke blitt bedre i sommer, eller det har gått opp og ned som det alltid gjør. Men litt verre innimellom. Litt av eksemen hennes har nå forandret eller utviklet seg til myntformet eksem. Og som legen sa, den klør enda mer enn vanlig eksem :( Der skulle vi ikke vurdere styrke på kortison engang, rett på gr 3.

Var hos hudlegen på mandag. Må jo først å fremst rose hele hudavdelingen her i Egersund. Fantastiske folk, kjempegod service og de er blitt kjempeglade i Angelica :) Første vi møter når vi kommer er resepsjonisten Halldis. Hun pleier prate masse med Angel, gi henne kos og kanskje ta henne med inn i resepsjonen så Angel kan få tegne tegning til henne. Så henger hun den opp på veggen. Er vi på lysbehandling snakker damene der med Angel, teller ned med henne og skrøyter av hvor kjempeflink hun er. Legen vår, Bjarte, er bare utrolig. Når han roper på Angelica så har han amerikansk sleng så det blir noe alla "Andjelikka". Hugo, min samboer sier at ho heter ikke det, men som jeg sier, en egen sjarm med legen hehe... Også er han kjempeflink, tar oss seriøst. Innvolverer Angelica i samtalene og spør henne om en del når det kommer til eksemen :) Så all ære til hudavdelingen :):):):)

MEN når vi var der på mandag så jeg på Bjarte at han ble litt skuffa. Ikke over noe vi har gjort, men han trodde Angelica skulle være såååå mye bedre nå, at det skulle være antydning til at hun skulle vokse det av seg.... "Enda håp" sa han men jeg så egentlig på han at håpet er mindre for meg nå enn før mandagen. Men vi gir vel aldri opp å håpe gjør vi vel ? "Håper det beste, forventer det verste" enkelt å greit.

Så var det ei dame der som var fra Snåsa, og hun hadde vært hos Snåsamannen.... Så hun skulle prøve og skaffe meg tlfnr hans hehe... Får jeg det så ringer jeg og hører om han har tid til oss :)

Hver kveld har Angelica magisk bandasje (wet-wrap) på seg. Hun er blitt kjempeflink. Jeg har sagt det er magisk bandasje som hjelper på eksemen og tar litt og litt bort hele tida. Hun står opp om morgenen kjempestolt over at hun har sovet med den på og viser meg knærne sine... Og hver kveld gråter hun for det svir og gjør vondt :( Hjerteskjærende og vondt og høre på) Men bandasjen og kremen tørker fort så jeg må som regel opp før jeg legger meg og smøre henne på nytt... Det er som regel 3-4 timer siden jeg tok den på og da smører jeg henne HEEEEELT hvit, ser nesten ikke huden under all krem. Men alt er tørket bort når jeg kommer opp... Så da er det på med masse mer krem. Går mye krem for tiden hehe..

Bruker til vanlig kun Decubal, men har prøvd Essex i det siste. Uten noe bra resultat.. Den kjøper vi ikke flere ganger. Nei takker til Decubal. Den tror jeg er den eneste krem hun kan ha.



Så meg....... Jeg har da fått innvilget 3 ukers opphold på Røde Kors rehabiliteringssenter i Førde... Har veldig lyst til og reise meeeeeeennn bare tanken på å reise fra mine barn i 3 uker får meg til og gråte. Bare tanken på å reise med fly alene får meg til og bli kvalm og gråte... Har flyskrekk, enormt..... Men jeg vet jeg hadde hatt godt av det, jeg hadde trengt det. har prøvd å snakke med samboeren min men han bare sier at såklart skal jeg reise. Er ingen tvil hos han. Men han vet ikke hvordan jeg har det inni meg. Han vet ikke hvordan jeg sliter med og ta valgene om å reise eller ikke. Det er jeg som styrer skuta her med mat, klesvask, husvask og alt det andre. Hvordan skal det gå med meg borte?
Må svarer innen 14 dager om jeg tar plassen, bindene påmelding så jeg tenker noe enormt på dette.... Feller noen tårer innimellom når jeg tenker på at jeg skal reise.. Jeg vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre.......

2 kommentarer:

  1. Heia vennen - så utrolig flott at dere har enb godt legeteam rundt dere. Hyggelig å høre en slik historie også:)

    Synd at sommeren ikke har hjulpet å huden til Angelica da, men merker du noen endringer i de gode periodene. Blri de litt lenger slik at du får senket skuldrene dine inni mellom.

    Ja tror ingen av de som har truffet Angelica ikke blir sjarmert av den tapre datteren deres. Hun er bare helt nydelig. Du får hilse så masse til henne :)

    Høres spennende med rahab for deg da, men har full forståelse for dine følelser rundt dette. Blir nok bra bare du kommer deg av gårde - mannen din virker jo som er flott kar så det fikser han vettu. Klem

    SvarSlett
  2. Hei;) Jeg leser din historie. Uff, skjønner nå at hverdagen min ikke kan sammenlignes. Mitt barn har astma og allergi og atopisk eksem, men eksemet er ikke i den grad i d hele tatt. Ser det er lenge siden du har skrevet noe nå, men...!
    Håper jula deres er fin og at dere kan kose dere alle sammen. Ble det tur til Førde? Jeg har også flyskrekk som det holder! Og vi skal til Gran Canaria i mars/april på behandlingsreise...wæææh...5.5timer i fly uten samboeren min, hihi! Det var det jeg skulle spørre om: Skal dere dit?

    SvarSlett