onsdag 21. april 2010

Eksem, as usual

Ja nå er Angelica sin eksem bedre, enn så lenge.. Fikk sin 15 lysbehandling i dag, skal ta tre ganger til.. Onsdag skal hun til hudlegen, da skal han skrive ut papirer på BHR til høsten. Høyt prioritert skal han skrive da uten tvil og under press hehe..

Ellers så går det brennkopper i barnehagen, hm, hva hvis hun får det, i åpne sår ? Har jo egentlig en del ting som surrer oppi hodet når det kommer til Angelica. Et er for eksempel, hva gjør de hvis hun brekker et ben eller en arm, de kan jo ikke gipse henne på grunn av eksemen. Eller hvordan vil brennkopper eller vannkopper gjøre med den såre skjørte huden hennes? Huff vil jo ikke finne ut av det på den harde måten.

25 mai skal vi sjekke astmaen av Angelica. Egentlig skulle jeg hatt henne forkjøla slik at de ser hvor ille det virkelig er. 4 medisiner og ingen hjelper når ho er forkjøla å får anfall.. Men får se hva de finner ut og om jeg får sånn ring å spring når hun blir forkjølet. Det hadde vært det beste.

Vi sitt å leke med tanken på å flytte til puerto rico. Hadde vært så herligt. Alle 5 i huset vil så hadde vært topp. Mannen hiver seg ut på sikkerhetskurs så hvis noen vet om noe jobb er det bare å gi beskjed :) Får han jobb i nordsjøen så er det nokså sikkert at vi flytter. Så sant ikke noen trekker seg hehe, alt kan skje. Sol sommer og bading hele året. Tror det hadde gjort godt for Angelica, og kanskje meg og min helse og. Krysse fingrene og håpe på det beste :)

2 kommentarer:

  1. Hei :-)
    Har lest litt i bloggen din, du skjønner jeg har noen spm. Vi har en liten gutt på 6 mnd som har egg, hvete og melke-allergi, 4+ i utslag på prikktesten. lurer sånn på om vi har noen rettigheter for å gå hjemme med han, vi lurer på om han har for mye allergi til å gå i barnehage. han reagerer for eksempel hvis vi har rester etter egg, melk eller hvete på fingrene.. vi kan ikke lage egg eller bake brød mens lillegutt er hjemme, han klør så fælt da.
    vet du noe om dette?
    Takk for en fin blogg :-)

    SvarSlett
  2. Heisan Lucky :)
    Bloggen min er ikke så altfor oppdatert som du ser hehe. Men her kommer da et svar :) Min datter reagerer kraftig på egg. Når de f.eks har påskefrokost i barnehagen så holder jeg min datter hjemme. Ellers så har de fått klar beskjed i barnehagen om hvordan ting skal handles rundt dette. Når de baker, lager de egen kake til Angelica osv. Barnehagen skal legge ting til rette for at din prins skal få det bra i barnehagen. Dette bør du ta opp med kommunen som har med barnehageplass og gjøre. Når han eventuelt får barnehageplass snakker du grundig med barnehagen om hvordan han har det.
    Jeg håper du treffer en barnehage som er like flink som våres. Dattera mi tåler ikke egg, sitrus, nøtter. Og dette har jeg informert barnehagen om. De bestilte til og med spesial-såpe til hele barnehagen for at Angelica skulle kunne tåle den.
    Jeg er på facebook å mitt navn er Veronica Saurdal. Du kan legge meg til så kan vi prates litt der.. Lykke til og ta kontakt om det er noe ;)

    SvarSlett